Sunday, May 12, 2013

Jelajah KHTC # 6



Selesai di Lisieux , KHTC ke utara Perancis. Dunkerque destinasi seterusnya, sebuah tempat yang berhampiran dengan Belgium. Gelanggang disini dikenali sebagai Silat Seni Gayong Kumbang Hitam Cote D’Opale. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 5 jam dari Lisieux. Perkongsian yang sama akan dijalankan disini. Silat juga merupakan beladiri asing bagi mereka disini.


Iklan

Sebelum Mula Acara
Seperti ditempat lain juga , kami diraikan seperti keluarga disini, keluarga Gayong, makanan,tempat tinggal, layanan yang amat sukar kami balas.Hanya doa yang menyusuli akan semua budi mereka ini.

Berkongsi Pengalaman

Di Dunkerque ini program bermula jam 1600 sehingga 1900. Satu masa yang agak lama dari tempat yang sebelumnya. Majoriti peserta adalah terdiri dari mereka yang beragama Islam. Acara malam itu dimulakan dengan bacaan AlFatihah, Alikhlas dan selawat bersama perserta dan penonton. 

Sebahagian Peserta Yang Hadir
Kehadiran terdiri dari perserta dewasa lelaki,wanita,kanak-kanak dan kebanyakan mereka hadir bersama keluarga. Satu perkongsian yang amat baik dan sambutan yang diluar jangkaan.Perkongsian disini kami atur agak berlainan sedikit, disini kami adakan sessi  penerangan bagi kaedah membela yang mudah bagi semua peringkat umur serta dikongsikan juga kaedah-kaedah Gayong yang lain. Misi “Sama Sendiri Bantu Membantu” diteruskan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...